Zagraj o swój lęk - gra terapeutyczna

147,00Cena netto: 119,51 zł
Zapytaj o produkt

Opis produktu

Głównym założeniem gry jest pokazanie młodemu człowiekowi, że w obliczu lęku jest on silniejszy, mądrzejszy i odważniejszy, niż przypuszcza – a sam lęk jest jego sprzymierzeńcem, którego warto poznać i oswoić.

W grze lęk został ucieleśniony w postaci potwora Lęku – stwora, który pojawia się w momencie, gdy coś może nam grozić. Lęk ma swoją określoną pracę do wykonania: ma zrobić wszystko, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i/lub trzymać nas z dala od potencjalnych problemów. Z perspektywy ewolucyjnej przetrwaliśmy dzięki lękowi (inaczej mówiąc, jesteśmy potomkami ludzi, którzy się bali). Naszym celem nie powinno być więc zakładanie, że lęk jest zły i potrzebujemy się od niego uwolnić/pokonać go, ale nauczenie się budowania z nim innej relacji. Relacji, która nie będzie oparta na strachu i niechęci, ale na akceptacji i zrozumieniu.

Postać potwora pomaga inaczej spojrzeć na sposób, w jaki budujemy relację z naszym lękiem. Zobrazowanie lęku w postaci przyjaznego stwora sprawia, że łatwiej nam jest zdystansować się do przeżywanych emocji, zobaczyć je z boku. Ta zmiana perspektywy z „ja się boję/jestem lękiem” na „mój potwór Lęku się boi” pozwala wyjść z pozycji słabości i bezbronności do miejsca, w którym znajdujemy w sobie siłę, mądrość i odwagę. Naszym zadaniem nie jest już więc pozbycie się lęku/walka z nim – a zaopiekowanie się nim.


Lista umiejętności, które rozwija gra:

  • świadomość odczuć z ciała,
  • budowanie emocjonalnego bezpieczeństwa,
  • zmiana negatywnego/lękowego myślenia,
  • radzenie sobie z wyzwaniami/działanie pomimo lęku,
  • budowanie wiary w siebie/pozytywna samoocena

Koncepcja gry oraz ćwiczenia w niej zawarte oparte są o techniki terapii poznawczo-behawioralnej, zwłaszcza jej trzeciej fali.

Gra przeznaczona jest dla dzieci od siódmego roku życia (optymalnie od 7 do 16 roku życia). Może być wykorzystywana w warunkach domowych, jak i w gabinecie specjalisty (psychologa, psychoterapeuty, pedagoga) jako wsparcie procesu terapeutycznego.


Co znajdziesz w środku?

  • Plansza
  • Cztery pionki
  • Kostka
  • 6 zestawów kart, które pomagają lepiej radzić sobie z Lekiem
  • 3 karty pułapki
  • 80 małych żetonów supermocy

Autorka: Joanna Steinke-Kalembka
ilustracje: Katarzyna Doszla
opracowanie graficzne: Hanna Siata

Dodaj opinię o produkcie

(5/5)
Zapraszamy do naszego newsletteraaby otrzymywać wiadomości o nowościach, promocjach oraz pomocne informacje

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Kliknij, by dowiedzieć się więcej.

Zamknij