Karty coachingowe Synapsa

165,95Cena netto: 134,92 zł
Zapytaj o produkt

Opis produktu

Karty Coachingowe Synapsa to zestaw 64 kart – pytań i zdjęć stanowiących ich odbicie w podświadomości.

Najlepiej sprawdzają się w pracy coachingowej w sytuacji, gdy chcemy pracować z Klientem głębiej, poszerzyć jego perspektywę patrzenia i pomóc mu w stworzeniu kreatywnych rozwiązań. Dzięki połączeniu słów-pytań oraz odpowiadającym im obrazom, uaktywniają się obie półkule, dzięki czemu Użytkownik Kart wychodzi poza ramy logiki i może łatwiej znaleźć odpowiedzi i rozwiązania wcześniej nierozwiązywalnych problemów. Karty świetnie się więc sprawdzają na początku relacji coachinowej podczas budowania zaufania, jak i w następnych etapach, wtedy gdy Klient określa cele, którymi chce się zająć. Karty pomagają zajrzeć wgłąb siebie i otworzyć się na rozmowę o emocjach i uczuciach.

 Karty spełniają te funkcje nie tylko w pracy z drugim człowiekiem, jak również w selfcoachingu.

 

Jak korzystać z Kart Coachingowych Synapsa?

Przede wszystkim zacznij od znalezienia spokojnego miejsca, w którym możesz się wyciszyć i skoncentrować na temacie, którym chcesz się zająć.

Następnie wylosuj jedną kartę. Skup się najpierw na obrazie.

  • Z czym Ci się kojarzy?
  • Co czujesz?
  • Co symbolizuje?
  • Jaki ma to związek z tematem, który wybrałeś?

Potem zwróć uwagę na pytanie.

  • Jak wiąże się z twoją sytuacją?
  • Czy możesz na nie odpowiedzieć?

Jeśli tak, to zrób to najpełniej, jak to tylko możliwe. Jeśli nie, nie widzisz związku z tematem wykonaj następujące ćwiczenie: zamień pytanie na zdanie twierdzące, na radę jaką byś udzielił swojemu najlepszemu przyjacielowi. Wypowiedz ją na głos i wsłuchaj się uważnie w te słowa patrząc na obraz.

 

Poniżej dwie propozycje rozkładów Kart.

1. Wyznaczanie celu

Wylosuj 5 kart z rozłóż je zgodnie z rozkładem na zdjęciu kładąc tak, by było widoczne słowo Synapsa.

  • Pierwsza karta (w tym przykładzie latarnia) – Twój ukryty cel / Twoje potrzeby, które chcesz w ten sposób zaspokoić
  • Druga karta (tu rzeka) – Zasoby / pozytywne aspekty
  • Trzecia karta (tu motorówka) – Przeszkody / Negatywne aspekty
  • Czwarta karta (tu żaglówki) – Możliwa/e opcja/je
  • Piąty karta (tu fala) – Twoje zadanie/ Wskazówka

Następnie odkryj pierwszą kartę. Przyjrzyj się uważnie, co przedstawia i postępuj tak, jak w przypadku pracy z jedną kartą z tą różnicą, że zarówno obraz, jak i słowa powiąż z informacją, jaka wynika z miejsca karty w rozkładzie. W naszym przykładzie patrząc na latarnię zastanów się, co czujesz, co symbolizuje w kontekście twoje ukrytego celu, twoich potrzeb. Potem zwróć uwagę na pytanie. Jak wiąże się z twoją sytuacją? Wypowiedz ją na głos i wsłuchaj się uważnie w te słowa, patrząc na obraz. Dalej odkryj drugą kartę i kolejne, stosując wspomnianą powyżej metodę.

 

2. Motywująca wizja

Wylosuj 3 karty i rozłóż je zgodnie z rozkładem na zdjęciu kładąc tak, by było widoczne słowo Synapsa.

  • Pierwsza karta (w tym przykładzie wieżowce) – Idealny Rezultat (Co chcesz osiągnąć?)
  • Druga karta (tu stacja benzynowa) – Kluczowe wartości (Co jest dla Ciebie najważniejsze w tej wizji?)
  • Trzecia karta (tu delfiny) – Twoje idealne Ja (Kim się stajesz?)

Postępuj podobnie jak w poprzednim rozkładzie. W naszym przykładzie patrząc na wieżowce zastanów się co czujesz?, co symbolizuje karta w kontekście Idealnego rezultatu, Co chcesz osiągnąć? Potem zwróć uwagę na pytanie. Jak wiąże się z twoją sytuacją? Czy możesz na nie odpowiedzieć? Jeśli nie, nie widzisz związku z tematem wykonaj następujące ćwiczenie: zamień pytanie na zdanie twierdzące, na radę jaką byś udzielił swojemu najlepszemu przyjacielowi. Wypowiedz ją na głos i wsłuchaj się uważnie w te słowa patrząc na obraz. Potem odkryj drugą i trzecią stosując wspomnianą powyżej metodę.

Po bardziej skomplikowane rozkłady zapraszamy do kontaktu.

 

Opis techniczny kart

  • Ilość: 64 sztuki
  • Gramatura: 350g/m2 (foliowane)
  • Wymiary: 8 cm x 12 cm (zaokrąglone brzegi)
  • Trwałe i wygodne w użytku

Całość zapakowana do kartonowego pudełka z dołączoną instrukcją obsługi

 

Autorka

Agnieszka Woś – coach, konsultant i trener. Absolwentka Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim.

Jej doświadczenie zawodowe obejmuje prawie 20 lat pracy w marketingu i sprzedaży w koncernach międzynarodowych świadczących usługi cateringowe, firmie ubezpieczeniowej, wydawnictwach, serwisach internetowych oraz agencji reklamowej i firmach doradczo-szkoleniowych. Od 10 lat związana z branżą HR.

Jak sama mówi, zdobyte doświadczanie nauczyło ją, że każde rozwiązanie, by zadziałało w praktyce musi być dobrze dopasowane do potrzeb klienta i środowiska, w którym funkcjonuje. Gotowe schematy mogą być jednie inspiracją, a nie ściśle stosowanymi wytycznymi. Wiedzę i doświadczenie praktyczne w obszarze procesu sprzedaży, technik negocjacji, strategii i narzędzi marketingowych traktuje więc jako solidną bazę do wypracowania wspólnie z klientem unikalnych rozwiązań. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku wiedzy z zakresu HR (modelu kompetencji, systemu rekrutacji, oceny pracowników, badania ich potencjału) oraz employer brandingu. Wiedza ta stanowi element do tworzenia nowych opracowań.

 

 

 

Zapraszamy do naszego newsletteraaby raz z miesiącu otrzymać nowe pomysły i inspiracje oraz informacje o nowościach

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Kliknij, by dowiedzieć się więcej.

Zamknij