Opis produktu
Nic im nie jest, po prostu promocja do 20 listopada, później cena wróci do normy.STRATEGIE UCZENIA SIĘ ™️ to 20 kart z bazą wiedzy na temat procesu uczenia się.
Zaprezentowane inspiracje, jak się uczyć oparte są na badaniach naukowych nad procesem uczenia się i stanowią zaproszenie do świadomego rozwijania umiejętności uczenia się samoregulowanego. Praca z kartami jest propozycją rozwoju osobistej drogi – doświadczania aktywności, które zapewniają dzieciom i młodzieży:
- poprawę zdolności pamięciowych i koncentracji uwagi
- poprawę samopoczucia i nastroju do nauki
- zwiększenie motywacji do nauki
- możliwość kierowania własnym procesem uczenia się
- redukcję stresu
- optymalny wzrost samooceny i pewności siebie
- techniki głębokiego przetwarzania wiedzy
Dla kogo?
- pomoc dydaktyczne dla wychowawców, nauczycieli, pedagogów, psychologów i innych specjalistów do pracy z dziećmi i młodzieżą
- dla dzieci i młodzieży, do samodzielnego korzystania i kierowania własnym procesem uczenia się.
W kartach zastosowano następujący podział strategii uczenia się:
STARTEGIE FIZJOLOGICZNE (karty 1-4) – dostarczają informacje na temat przygotowania i wzmacniania organizmu od wewnątrz, między innymi przez nawodnienie, utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi oraz zrozumienie, że ruch oraz świadome oddychanie w trakcie uczenia się integrują umysł i ciało.
STRATEGIE MOTYWACYJNE (karty 5-9) – mają za zadanie wzmacniać psychikę, czyli dodawać siły i ochoty do działania. Podkreślają znaczenie wyznaczania i wizualizowania celu, zaspokajania potrzeb bezpieczeństwa, akceptacji, przynależności oraz wskazują, że poczucie sensu i przeżywanie pozytywnych emocji w procesie uczenia się, pozwalają działać dalej oraz podnosić się po porażkach.
STARTEGIE METAPOZNAWCZE (karty 10-14) – rozwijają samodzielność i samoregulację osoby uczącej się (ułatwiają dążenie do utrzymania równowagi, kierunku koncentracji uwagi w procesie uczenia się, szukanie możliwości zastosowania wiedzy w praktyce), między innymi przez budowanie wiedzy o sobie, swoich zdolnościach, zainteresowaniach, nawykach i preferencjach uczenia się. Osoba ucząca się planuje, ustala cele edukacyjne, decyduje o wyborze i zmianie strategii oraz dokonuje bieżącej oceny swojej efektywności.
STRATEGIE POZNAWCZE (karty 15-20) – podkreślają znaczenie przetwarzania, zapamiętania i przechowywania informacji w pamięci długoterminowej poprzez powtarzanie, notowanie, streszczanie, grupowanie, szukanie skojarzeń i analogii, odpowiadanie na pytania. Osoba ucząca się wykorzystuje proste mnemotechniki, np. akronimy, metodę słów kluczowych. Organizuje informacje w postaci map pojęciowych, wizualizuje wiedzę poprzez stosowanie różnych technik pisemnograficznych.
W instrukcji znajdziesz dodatkowo pytania wspierające proces uczenia się (pdf) - Strategie Uczenia się - przewodnik