Strategie uczenia się

159,00Cena netto: 129,27 zł
Zapytaj o produkt

Opis produktu

Nic im nie jest, po prostu promocja do 20 listopada, później cena wróci do normy.

STRATEGIE UCZENIA SIĘ ™️ to 20 kart z bazą wiedzy na temat procesu uczenia się. 

Zaprezentowane inspiracje, jak się uczyć oparte są na badaniach naukowych nad procesem uczenia się i stanowią zaproszenie do świadomego rozwijania umiejętności uczenia się samoregulowanego. Praca z kartami jest propozycją rozwoju osobistej drogi – doświadczania aktywności, które zapewniają dzieciom i młodzieży:
  • poprawę zdolności pamięciowych i koncentracji uwagi
  • poprawę samopoczucia i nastroju do nauki
  • zwiększenie motywacji do nauki
  • możliwość kierowania własnym procesem uczenia się
  • redukcję stresu
  • optymalny wzrost samooceny i pewności siebie
  • techniki głębokiego przetwarzania wiedzy


Dla kogo?

  • pomoc dydaktyczne dla wychowawców, nauczycieli, pedagogów, psychologów i innych specjalistów do pracy z dziećmi i młodzieżą
  • dla dzieci i młodzieży, do samodzielnego korzystania i kierowania własnym procesem uczenia się.

W kartach zastosowano następujący podział strategii uczenia się:

STARTEGIE FIZJOLOGICZNE (karty 1-4) – dostarczają informacje na temat przygotowania i wzmacniania organizmu od wewnątrz, między innymi przez nawodnienie, utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi oraz zrozumienie, że ruch oraz świadome oddychanie w trakcie uczenia się integrują umysł i ciało.

STRATEGIE MOTYWACYJNE (karty 5-9) – mają za zadanie wzmacniać psychikę, czyli dodawać siły i ochoty do działania. Podkreślają znaczenie wyznaczania i wizualizowania celu, zaspokajania potrzeb bezpieczeństwa, akceptacji, przynależności oraz wskazują, że poczucie sensu i przeżywanie pozytywnych emocji w procesie uczenia się, pozwalają działać dalej oraz podnosić się po porażkach.

STARTEGIE METAPOZNAWCZE (karty 10-14) – rozwijają samodzielność i samoregulację osoby uczącej się (ułatwiają dążenie do utrzymania równowagi, kierunku koncentracji uwagi w procesie uczenia się, szukanie możliwości zastosowania wiedzy w praktyce), między innymi przez budowanie wiedzy o sobie, swoich zdolnościach, zainteresowaniach, nawykach i preferencjach uczenia się. Osoba ucząca się planuje, ustala cele edukacyjne, decyduje o wyborze i zmianie strategii oraz dokonuje bieżącej oceny swojej efektywności.

STRATEGIE POZNAWCZE (karty 15-20) – podkreślają znaczenie przetwarzania, zapamiętania i przechowywania informacji w pamięci długoterminowej poprzez powtarzanie, notowanie, streszczanie, grupowanie, szukanie skojarzeń i analogii, odpowiadanie na pytania. Osoba ucząca się wykorzystuje proste mnemotechniki, np. akronimy, metodę słów kluczowych. Organizuje informacje w postaci map pojęciowych, wizualizuje wiedzę poprzez stosowanie różnych technik pisemnograficznych.

W instrukcji znajdziesz dodatkowo pytania wspierające proces uczenia się (pdf) - Strategie Uczenia się - przewodnik

Dodaj opinię o produkcie

(5/5)
Zapraszamy do naszego newsletteraaby otrzymywać wiadomości o nowościach, promocjach oraz pomocne informacje

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Kliknij, by dowiedzieć się więcej.

Zamknij