Opis produktu
GRA MEMORIA
Wspieraj dziecko w jego rozwoju, wykorzystując psychologię pozytywną. Ucz swojego malucha pozytywnego myślenia, wiary w siebie, empatii oraz optymistycznego nastawienia do życia, poprzez zabawę. Gra MEMORIA Ci w tym pomoże!Gra zawiera 16 par kart z ilustracjami przedstawiającymi bohaterów marki Feliz Petiz wraz z pozytywnymi afirmacjami. W zestawie znajduje się również książeczka z opowiadaniami o każdej z postaci znajdującej się na kartach. Historie te mają za zadanie nadać kontekst afirmacjom i pomóc dziecku w ich zrozumieniu.
Gra wspomaga w procesie socjalizacji w grupie. Jednocześnie dla każdego małego człowieka indywidualnie, stanowi ciekawe narzędzie do poznania świata i samego siebie.
16 Afirmacji w grze:
1. Wierzę w siebie.2. Jestem silny/a.
3. Mogę być kimkolwiek zechcę.
4. Moje błędy pomagają mi się uczyć.
5. Nie boję się prosić o pomoc.
6. Jestem kochany/a.
7. Moje uczucia są ważne.
8. Potrafię spełniać moje marzenia.
9. Nie boję się próbować nowych rzeczy.
10. Troszczę się o innych.
11. Jestem odważny/a.
12. Jestem słuchany/a i moje zdanie jest ważne.
13. Chętnie pomagam innym.
14. Jestem szczęśliwy/a.
15. Nie poddaję się, gdy coś mi się wychodzi.
16. Myślę pozytywnie.
Gra zawiera 32 karty z ilustracjami przedstawiającymi bohaterów marki Feliz Patiz wraz z pozytywnymi afirmacjami. Starannie połączyliśmy każdą afirmację z ręcznie rysowanymi ilustracjami, aby pomóc maluchom zwizualizować każde zdanie.
Bohaterami Feliz Petiz są zwierzęta nieprzypadkowo dobrane. Tworząc postacie do gry, kierowaliśmy się cechami, które prawdziwe zwierzaki reprezentują lub cechami im przeciwnymi. W ten sposób powstał słoń, który marzy o tym, żeby zostać baletnicą. Mysz, która jest odważna i mrówka, która jest silna. Nasi bohaterowie niosą ze sobą inspirujące historie, które mają być dla dziecka przykładem i wyjaśnieniem znaczenia danej afirmacji.
Do kart dołączona została książeczka z historiami o każdej z postaci znajdującej się na kartach. Dla dzieci (zwłaszcza tych najmłodszych) same hasła, czy ilustracje mogą być mało zrozumiałe. Historie mają za zadanie nadać im kontekst. “Jestem odważny.” – Ok, ale co to znaczy być odważnym? Tego właśnie Twój maluch dowie się z naszej gry!
Co więcej, na końcu każdego opowiadania znajduje się pytanie otwarte, które będzie świetnym punktem wyjścia do rozmowy z dzieckiem na temat poruszony w historyjce.
W grę Memoria można grać na wiele sposobów, poniżej znajdziesz 5 naszych propozycji. Jednak bez względu na wybrany wariant, rekomendujemy zabawę w interakcji z rodzicem/ osobą dorosłą, co przynosi najwięcej korzyści edukacyjnych i rozwojowych dla naszych pociech.
Książeczka może być czytana na każdym etapie i przy każdym wariancie gry oraz omawiana z rodzicem/innym grającym. Rekomendujemy jednak zapoznanie się z nimi jeszcze przed rozpoczęciem zabawy. Pozwoli to dziecku lepiej zrozumieć hasła afirmacyjne na kartach. Rodzic może również rozwinąć historię według własnych upodobań lub dopasować ją do wieku dziecka.
Jak grać?
GRA W OTWARTE KARTY (MIN. 1 GRACZ) Rozkładamy wszystkie karty ilustracjami do góry, szukamy dwóch takich samych kart. Po znalezieniu pary czytamy na głos afirmacje. Możemy również porozmawiać o niej z dzieckiem/ innym graczem. Następnie odkładamy parę kart na bok i rozpoczynamy kolejną rundę. Kiedy wszystkie karty zostaną rozegrane, zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą pasujących par. Jest to doskonałe ćwiczenie spostrzegawczości dla dziecka. - rekomendowane dla najmłodszych (od 3 roku życia).STANDARDOWA GRA W MEMORY (MIN. 1 GRACZ) Rozkładamy karty ilustracjami do dołu, odkrywamy 2 karty w rundzie. Jeśli odsłonimy dwie różne karty - staramy się zapamiętać ilustracje, afirmacje oraz położenie kart. Gdy znajdziemy parę takich samych kart - czytamy na głos afirmację. Możemy również porozmawiać o niej z dzieckiem/ innym graczem. Następnie odkładamy parę kart na bok i rozpoczynamy kolejną rundę. Kiedy wszystkie karty zostaną rozegrane, zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą pasujących par. Jest to dla dziecka świetny trening pamięci, cierpliwości i wytrwałości.
ROZMOWA O AFIRMACJACH (MIN. 2 GRACZY)Patrząc na karty, wybieramy te, z których afirmacją się utożsamiamy lub te, które są nam obce i mówimy dlaczego. Alternatywnie możemy opowiedzieć o naszych doświadczeniach i odczuciach, używając pytań znajdujących się na końcu każdej z historii w książeczce. Jest to świetna okazja do rozmowy o tym, jak dziecko postrzega siebie i w jakich aspektach potrzebuje wsparcia.
GRA W ZGADYWANKI / KALAMBURY (MIN. 2 GRACZY)Losujemy jedną kartę i nie pokazujemy jej pozostałym graczom. Za pomocą ruchów, dźwięków i mimiki przedstawiamy afirmację z wylosowanej karty, a inni gracze muszą odgadnąć, o jaką afirmację chodzi. Po odgadnięciu hasła z karty rozpoczynamy kolejną rundę. Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą odgadniętych afirmacji. Jest to świetny trening spostrzegawczości, kreatywnego myślenia i motoryki dużej. W przypadku mniejszych dzieci rekomendujemy, aby w jego/jej drużynie była osoba dorosła i pomogła mu z odczytaniem afirmacji.GRA W OPOWIADANIE HISTORII (MIN. 2 GRACZY)Ten wariant zakłada wcześniejsze przeczytanie wszystkich historii z dołączonej książeczki. Losujemy jedną z kart i opowiadamy historię bohatera. Inny gracz może patrzeć na tekst, zadawać pytania do historii lub podpowiadać, gdy zajdzie taka potrzeba. Jest to fantastyczne ćwiczenie pamięci i uważnego słuchania.
Ilość kart wykorzystywanych w grze może być zmniejszana / zwiększana w zależności od wieku dziecka/graczy.
DO CZEGO JESZCZE MOGĄ POSŁUŻYĆ KARTY Z GRY?
Niech karty z afirmacjami staną się Twoją codziennością – usiądź ze swoim maluchem i pozwól mu wybrać kartę. Może to być karta związana z wydarzeniem dnia. Alternatywnie pozwól mu wylosować! Jest to świetny sposób na to, by z dobrym nastawieniem zacząć lub zakończyć dzień.
Co kupujesz?
Karty do gry● Liczba kart: 32 (16 par)
● Wielkość kart: 8x8cm
● Tektura, zaokrąglone rogi
● Druk offsetowy
Książeczka
● Liczba stron w książeczce: 16
● Wielkość książeczki: 16x16cm
● Zaokrąglone rogi
● Druk kartonikowy twardy
Opakowanie
● Pudełko zamykane na magnes
● Wielkość opakowania: 17.5×18.5 x3.8cm
● Druk kartonikowy twardy
Do produkcji gry użyte zostały surowce posiadające certyfikaty spełniające normy unijne: CE, FSC oraz wegańskie farby
PLAKAT 30x40
Ten niezwykły plakat przedstawia 12 zwierzęcych bohaterów wraz z 12 pozytywnymi afirmacjami. Są to te same postaci i hasła, które znajdują się w grze MEMORIA. Plakat będzie utrwalał przekaz, którego dziecko nauczy się z gry.Jednocześnie, zupełnie niezależnie posłuży jako narzędzie do rozmów z dzieckiem o najważniejszych uczuciach i wartościach. Doskonale sprawdzi się do aranżacji ścian w pokoju dziecięcym, a maluchowi przypomni o pozytywnych myślach każdego dnia.
Jest to również świetny pomysł na wartościowy prezent.
Plakat przedstawia 12 pozytywnych myśli.
PLAKAT 50x70
Ten niezwykły plakat przedstawia 16 zwierzęcych bohaterów wraz z 16 pozytywnymi afirmacjami. Są to te same postaci i afirmacje, które znajdują się w grze MEMORIA. Plakat będzie utrwalał przekaz, którego dziecko nauczy się z gry.Jednocześnie, zupełnie niezależnie posłuży jako narzędzie do rozmów z dzieckiem o najważniejszych uczuciach i wartościach. Doskonale sprawdzi się do aranżacji ścian w pokoju dziecięcym, a maluchowi przypomni o pozytywnych myślach każdego dnia.
Jest to również świetny pomysł na wartościowy prezent.
Informacje o plakatach:
- Plakat drukowany jest w wysokiej jakości technologii LATEX (bardziej ekologicznej) na matowym papierze 200g.
- Postrzeganie kolorów na fotografiach zależy od ustawień jasności ekranu, dlatego kolorystyka wydruku może minimalnie różnić się od prezentowanej na stronie.
- Kupujesz plakat bez ramki, ramka na zdjęciu ma na celu prezentację możliwego wyglądu plakatu.
Produkt rekomendowany jest dla dzieci w wieku 3-10 lat.