Opis produktu
Uwaga! Karty stanowią dodatek do gry Dixit.
Samodzielnie mogą być zastosowane do celów rozwojowych.
Karty, poza poza oryginalną grą, są szeroko wykorzystywane na szkoleniach, w coachingu, a nawet w terapii.
Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.
Gra, to zestaw przepięknie wykonanych kart, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale mogą służyć, jako narzędzie szkoleniowe, coachingowe, a nawet terapeutyczne.
Zastosowanie rozwojowe:
Dixit to jedna z najczęściej wykorzystywanych kart na szkoleniach i w trakcie coachingów. Jest to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń, która pomaga zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej pomaga rozszerzać perspektywy, pobudzać kreatywne myślenie, otwierać się na nowe rozwiązania i lepiej rozumieć inny punkt widzenia. Daje wręcz nieograniczone możliwości kreatywnego wykorzystania.
Zastosowanie rozrywkowe:
Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.
Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.
Zastosowanie terapeutyczne:
Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi.
Zawartość pudełka:
- 84 karty
Inspiracje:
Więcej inspiracji znajdziesz tutaj: http://www.gadzetowanie.pl/2016/06/dixit-gra-karciana.html
Zobacz relację z #gadżetowni, gdzie uczyliśmy się wykorzystywać Dixit w pracy coachinowej i trenerskiej :)